المپیاد کامپیوتر و برنامه‌نویسی

۵ مطلب در شهریور ۱۳۹۲ ثبت شده است

سلام بچه های عزیز


میخوام امروز یک سوال بسیار خوب براتون قرار بدم که ایشالا دفعه ی بعد راه حلشم میگم ، این گونه از سوال و راه حل آنها بسیار مهم هستند ، سعی کنید حتما حل کنید :)

سوال به صورت مختصر : تعداد بازه به شما داده شده است میخواهیم با انتخاب کمترین تعداد بازه از بین این بازه ها کل بازه ی 0 تا M را بپوشانیم .

لینک انگلیسی سوال به همراه جاج 


موفق باشید ;)

۱۹ نظر موافقین ۲ مخالفین ۰ ۲۹ شهریور ۹۲ ، ۱۳:۱۳
عرفان عبدی

سلام بچه‌ها


دیگه تابستون هم داره تموم میشه و به هفته‌ی آخر رسیدیم. این زنگ حل مساله، زنگ آخره و فکر کردم خوبه براتون مشق شب قرار بدم. برای همین هم تعداد زیادی از مسائلی که در اختیار داشتم رو تو یه فایل براتون قرار دادم. این فایل شامل تمارین هفته‌های قبلی و چندین تمرین جدید میشه که میتونید از حل کردنشون لذت ببرید.


امیدوارم که تابستون خوبی رو گذرونده باشید و  در بخش‌ها و برنامه‌های دیگه هم همراهی کنید ...


مساله‌های هفته‌ی آخر


موفق باشید :)

۳۰ نظر موافقین ۴ مخالفین ۰ ۲۲ شهریور ۹۲ ، ۰۱:۰۱
جواد عابدی گزل آباد

سلام علیکم!


بعد از یک تاخیر چند روزه من تونستم که یک پست بذارم. توی این چند روز به اینترنت دسترسی نداشتم هر چند که می‌خواستم سریعتر بیام و سوال‌های این هفته رو به دستتون برسونم!


امیدوارم که همونطور که توی نظرات گفتید، اگه جوابا رو نمی‌نویسید حداقل خودتون به طور کامل سوالا رو حل کرده باشید. یادتون نره که یکی از نکات مهم اینه که شما بتونید جوابتون رو مکتوب کنید. پس از نوشتن غاقل نشید که بسی مهمه ...


نظر به بحث‌هایی که توی نظرات نوشته بودید باید بگم که سوالاتی که اینجا میاد هیچ کدومشون طرح شده نیستند. چون در صورت طرح، این سوالات برای آزمون‌های مختلف در سطح مرحله اول، دوم و یا دوره‌ی تابستانی مطرح میشوند و در اینجا نوشته نمی‌شوند. ولی سوالایی که الان دارید می‌بینید قبلا طرح شده و توی آزمون اومدند.


مساله‌های این هفته


موفق باشید ;)

۰ نظر موافقین ۳ مخالفین ۰ ۱۸ شهریور ۹۲ ، ۰۲:۳۰
جواد عابدی گزل آباد

سلام بچه های عزیز


پرونده ی یک دوره ی المپیاد دیگه نیز امروز بسته شد ، ایشالا سال دیگه نوبت شماس ;)

با توجه به تموم شدن کلاس ها و امتحان ها ان شا الله بیشتر رسیدگی میکنیم به سایت


قصد ما از ساختن این سایت این بود همه بچه های ایران از هر جایی که هستند دسترسیشون به امکانات آموزشی یکسان بشه که البته شاید این امر هیچ وقت محقق نشه ، ولی خب در همون سطجی که میتونیم دوست داریم کمک کنیم ، با توجه به اینکه دیگه ما داریم کم کم پیر میشیم ;) ان شا الله سعی میکنیم از بچه های تازه نفس تر استفاده کنیم .

بچه ها راستی نظرتون رو راجع به طرح سوال گذاشتن که توسط دوست خوبم آقای عابدی ( مدرس ترکیبیات دوره‌ی تابستان المپیاد امسال و پارسال ) اجرا شد بگید همچنین نظرتون راجع به طرح اینکه سوال های عملی بهتون معرفی میکردیم نیز بگید .


چند تا راهنمایی بهتون بکنم برای اونایی که دارن جدی کار میکنن ، یا میخوان جدی کار کنن

یکی از روش های قوی شدن در تئوری و عملی المپیاد کامپیوتر اینه که شما سوال های مختلف سایت های برنامه نویسی رو که ارزش تئوری هم دارند حل کنید ، یعنی کد زدن تئوری شما برای مرحله یک و دو رو نیز بسیار قوی میکنه همونطور که امسال چند تا از بچه های دوره که حتی چندتاشون دومی بودن فقط با عملی کار کردن مرحله یک ، دو و سه قبول شدند و از بچه های قوی دوره بودند.

من توصیه نمیکنم کلا تئوری رو رها کنید ولی اگر مقدار زیادی در هفته از سایت های برنامه نویسی موجود از جمله sgu و codeforces سوال حل کنید و کد اونهارو بزنید بسیار در پیشرفت شما موثر خواهد بود


موفق باشید :)


۵ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۱۷ شهریور ۹۲ ، ۲۲:۵۸
عرفان عبدی

سلام دوستای خوبم


شما که پاک آبروی ما رو بردید. از هفته‌ی گذشته 5 تا سوال مونده که هنوز حل نشده‌اند. من انتظار داشتم که اگه کسی سوالی حل نمیکنه حداقل ایده‌هایی که داشته رو بیاد بنویسه و با همدیگه سعی کنید سوالا رو حل کنید. همیشه که قرار نیست سوال حل بشه! ولی روی هر سوال باید خوب فکر بشه ...


من این دفعه هیچ سوال جدیدی اضافه نکردم ولی یه سری راهنمایی واستون گذاشتم که بتونید سوالا رو حل کنید.


بابت نظراتی که دادید هم ممنون. این صحبتا رو بررسی میکنیم ببینیم کدوم رو میشه اجرایی کرد.


راستی چند نفر از دوستان المپیادی یک سایت برای حل مسئله راه‌اندازی کرده‌اند که انشالله قراره تبدیل به آرشیوی از سوالات برنامه‌نویسی و تئوری بشه. امیدوارم که این کار را با انگیزه ادامه بدن تا یک سایت حل مسئله‌ی کاملا فارسی داشته باشیم در حد لالیگا!!!

http://projectkhayam.ir/


مساله‌های این هفته

مساله‌های این هفته (ورژن اصلاح شده)


موفق و پیروز باشید.

۱۳ نظر موافقین ۳ مخالفین ۰ ۰۷ شهریور ۹۲ ، ۲۳:۰۶
جواد عابدی گزل آباد