المپیاد کامپیوتر و برنامه‌نویسی

زنگ آخر

جمعه, ۲۲ شهریور ۱۳۹۲، ۰۱:۰۱ ق.ظ

سلام بچه‌ها


دیگه تابستون هم داره تموم میشه و به هفته‌ی آخر رسیدیم. این زنگ حل مساله، زنگ آخره و فکر کردم خوبه براتون مشق شب قرار بدم. برای همین هم تعداد زیادی از مسائلی که در اختیار داشتم رو تو یه فایل براتون قرار دادم. این فایل شامل تمارین هفته‌های قبلی و چندین تمرین جدید میشه که میتونید از حل کردنشون لذت ببرید.


امیدوارم که تابستون خوبی رو گذرونده باشید و  در بخش‌ها و برنامه‌های دیگه هم همراهی کنید ...


مساله‌های هفته‌ی آخر


موفق باشید :)

نظرات  (۳۰)

خسته نباشین:)
متشکر.کارتون عالی بود.
سلام !
من یه چند تا سوال از کریتیو دارم!
اولیش فصل2 :کد های گری:میشه یکی برام مفهوم قضیه 2-10 رو توضیح بده!
و سوال 20  و 21 همین فصل رو میشه بهم راهنمایی کنین؟!
ممنون!
پاسخ:
اینجور ارجاع دادن یکم کار رو سخت میکنه برای کسی که کتاب در اختیار نداره و اگه هم بخواد نمیتونه کمک بکنه.
یه سوالی توی استراتژی حل مسیله هست که میگه تعداد فردی مهره داریم حالا هر کس تو نوبت خودش بین 1 تا k تا ازین مهره ها برمیداره .حالت های شکست رو بیابید.کسی اینجاهست مرا یاری کند؟من تو این موندم!(با عرض معذرت از دوستان خفنی که این سوالو 1 دقیقه ای میزنن!).
راستی برای k فرد و زوج گفته چیدا کنید.جواب خودش هم افتضاح هست چون 1 جواب داده برای کا های زوج و یه جواب متفاوت برای مقادیر زوج کا!!!!!
و راه حل هم نداره!
Mr.ink@

khob to in soal shekast yani chi?? kasi ke akharin mohre ro bardare mibare ya mibaze?? :D
in fek konam yekam mohem bashe ha :D

khosh bashin
آره خیلی مهمه! :)
خیلی ممنون
واقعا لطف کردید
کاش میشد یک فایلی با عنوان راهنمایی یا جوابیه هم بود
میدونم خیلی وقت گیره ولی اگه دوستان قوی تر یکم همکاری کنن و سوالارو تقسیم کنن میشد سریع تر کار انجام بشه
همگی موفق باشید
پاسخ:
امیدوارم که اینکار رو خودتون انجام بدید! :)

درباره‌ی جواب سوالها بحث کنید و پاسخ‌هاتون رو بنویسید ...
۲۲ شهریور ۹۲ ، ۱۹:۴۶ قابل توجهMr.ink
کد رو می زنن سوال رو حل می کنن
آقا واقعا دستتون درد نکنه. اگه میشه بی‌زحمت یکی‌دو هفته دیگه واسه سوالات سخت یک فایل راهنمایی بذارید. راستی سوال‌های برش برنز امسال که الآن رو اینترنت هم هست رو می‌‌تونین جواب یا حداقل راهنماییش رو بذارید؟ ممنون
پاسخ:
اگه شما واقعا روی سوالا وقت بذارید و جوابهاتون رو بنویسید با توجه به سوالاتی که روشون فکر کردید این کار رو خواهیم کرد ...
۲۲ شهریور ۹۲ ، ۲۰:۵۱ علیرضا محمودی
لامصَّب شعر آخرش گریه آدمُ در میاره :دی
باشد که همیشه باشد :)
پاسخ:
ایشالله ...
۲۲ شهریور ۹۲ ، ۲۳:۴۵ قابل توجه قابل توجه Mr.ink
واقعیتش من بالاخره جواب رو گرفتم اما جواب اثبات می خواد و من جواب رو با بازگشتی اثبات هم کردم اما نوشتنش یکم سخته (بیش از یه کم).یعنی فکر می کنم یه راه خیلی ساده تری باید داشته باشه.البته اون موقع که اون پست رو نوشتم هیمن راه سخت رو هم بهش نرسیده بودم.
اوه راست می گید.ببخشید .حالت شکست وقتی هست که اون یارو به تعداد فردی مهره در آخر کار برسه!!!!
چشم :)
سلام!
USACO 1-1سوال آخر  رو میشه یکی برام توضیح بده ؟چون مثالش با توضیحاتش نمی خونه؟!
wwwbbrwrbrbrrbrbrwrwwrbwrwrrb|wwwbbrwrbrbrrbrbrwrwwrbwrwrrb
                       ******|*****
                       rrrrrb|bbbbb  <-- assignments
                       5 x r  6 x b  <-- 11 total
الان اگه از اونجایی که نشون داده ببریم طرف راستش ک درسته ولی طرف چپش وقتی به اولین ار میرسه متوقف میشه ؟!!!!
چبه ها کسی هست که کریتیو فصل 2 رو کامل خونده باشه و من باهاش رفع اشکال کنم؟!
@roksana
بله .انگار مثال نادرسته!ولی خوب سوال مشکلی نداره.البته من قبلا اینرو زدم درست یادم نیست.
@shima
کدهای گری:برای هر عدد صحیح و مثبت K یک کد گری به طول 2K داریم .خوب یعنی میشه 2k تا عدد باینری رو روی 2K نقطه از یه دایره قرار بدیم که هر عدد باینری با عدد های مجاورش فقط تو یه بینت فرق کنن مثلا برای 4
00 01 11 10 و دوباره میرسیم به 00
و هر عدد با بقلیش فقط تو یه بیت تفاوت داره .
@رکسانا
منظور اون خط این نیست که از اونجا باید بریده شه
منظور اینه که میخواد پیوسته بودن مهره ها(حالت دوری) رو نشون بده که از اون خط به بعد یه دور دیگه همون مهره های اول قرار میگیرن
مثال یوساکو درسته ، میخواد بگه که 11 از کجا اومده
ممنون!
و یه چیزی میشه یه مثال براش از  مثلا برای 6 هم یه مثال بزنید لطفا؟1!
مثال برای 6 کد گری:
000
001
011
100
101
111
000
از همون روش کریتیو هم ساختمش.
الآن عدد سوم و چهارم تو 1 بیت با هم فرق دارن؟ و همینطور عدد اول و آخر :))

فکر کنم باید جای عدد چهارم و شیشم عوض شه :)
اوه اوه.حواس من رو ببین!
000
001
011
111
101
100
000
یه سوال خیلی مهم:
چجوری ثابت می شه که اگر n خط داشته باشیم که هیچ دوتایی موازی نباشن و هیچ سه تایی هم همرس نباشن اونوقت خطی داریم که تمام نقاط برخورد در یک طرف اون واقع میشه؟

آقا اون موضوع بالا منتفی هست.مثال نقضش هم یه ستاره 5 پره که از برخورد 5 تا خط تشکیل شده!
خسته نباشید
خیلی ممنون برای سوالایی که تابستون گذاشتید خیلی مفید بودن
امکانش هست تو طول سال هم این برنامه ادامه پیدا کنه؟
دوستان تقاضای کمک دارم برای سوال 2.17 کریتیو.میگه اگر n بn-2 مثلث داریم . من نمیدونم این چطور ا استقرا ثابت میشه .یه راهنمایی بکنید.دیگه الآن چند ساعته فکر کردم.
نمیدونم چرا خط بالا اینطوری شد.سوال اینه:
n خط داریم در وضعیت عمومی که یعنی هیچ دو تا موازی نیستن و هیچ سه تایی هم همرس نیستند .
ثابت کنید لااقل n-2 بخش داریم که مثلث هستند .
برای همون کد های gray
من سوالی مه صفحه 35 مطرح کرده رو نمی فهمم الان مثلا برای 4 تا که اصلا نمیشه..؟!
یعنی با متر از 2تا بیت ؟!
یعنی با یک بیت می خوایم کدی به طول 4 داشته باشیم؟!
بع توی تمرینات فصل 3 سوال 23:
اصلا کا رو تعریف نکرده ...
و یه سوال دیکه"سگمنت می خوره"یعنی چی؟!
و یه سوال دیگه وقتی تو اردر ها مثلا به این میرسیم که برای ان های بزرگتر از 4 در سته اردری که بدسته آوردیم درست میشه ؟!

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی