المپیاد کامپیوتر و برنامه‌نویسی

زنگ برنامه نویسی

جمعه, ۲۹ شهریور ۱۳۹۲، ۰۱:۱۳ ب.ظ

سلام بچه های عزیز


میخوام امروز یک سوال بسیار خوب براتون قرار بدم که ایشالا دفعه ی بعد راه حلشم میگم ، این گونه از سوال و راه حل آنها بسیار مهم هستند ، سعی کنید حتما حل کنید :)

سوال به صورت مختصر : تعداد بازه به شما داده شده است میخواهیم با انتخاب کمترین تعداد بازه از بین این بازه ها کل بازه ی 0 تا M را بپوشانیم .

لینک انگلیسی سوال به همراه جاج 


موفق باشید ;)

نظرات  (۱۹)

fek konam ye soal e usaco gold sale 2005 ya 2004 ham taghriban hamin bood.
میشه یه تست بدید که این گریدی روش جواب نده؟:
فرض کنید راست ترین نقطه ی پوشونده نشده k باشه. بازه با عقب ترین شروع که k توشه رو پیدا کنید اضافه کنید.
چرا این درست نیست؟ من اثباتش هم کردم.
بازه با عقب ترین پایان جواب میده (یعنی اکسپت شد) @سوال !! اگه منظورت از شروع یه بازه عدد سمت راست اونه حرفت درسته !! ولی اگه منظورت ازشروع عدد سمت چپه این مثال نقضش:
m=2
1,-1
2,1
0,2
جوابت میشه 2 در صورتی که 1 جوابه 
اینم کد من برای گریدی روی پایان بازه ها (اکسپت شد!!)
یکی توضیح میده چجوری میشه یه الگوریتم گریدی رو اثبات کرد؟ من همیشه با اثبات کردن درستی الگوریتم هی گریدی مشکل داشتم!
خب نتایج هم که اعلام کردن خوشبختانه یا متاسفانه هیچ دومی‌ای طلا نشده و فقط هم دو نفر از دوم‌ها نقره شدن. 
راجع به سوال هم @glrkh: به نظرم یه جورایی داینامیک هم میشه زد البته یه جورایی مثل کار شماست. راستی یه ذره هم تمیز کد بزن :-)
این هم کد من سوال خیلی خفنی بود.
راستی کدم یکم نامفهومه اون هم به خاطر این بود که دچار مشکل زمان شدم و مجبور شدم یه تکیه هاییش رو وصله بندی و جراحی کنم دیگه ببخشید.
کسی از دوستان این سوال رو با dp حل کرده؟؟
tag سوال تو خود timus  گریدی نیست آخه زده dp!
من دارم با dp می‌زنم یه‌ذره گیر داره هر وقت درسصت شد کدش رو میزارم.
مرسی :دی
چرا جواب نمی دید لطفا؟؟؟؟؟
@ سینا ! واسه اثبات گریدی ، برهان خلف بزن فرض کن راه بهتری داشته باشیم ، حالا اولین انتخابی که توی الگوریتم تو و اون الگوریتم ، متفاوت هست رو در نظر بگیر و ...

window.location.href = "http://www.google.com";
امسال بیان کی برگزار میشه؟؟؟ أصلا میشه؟؟؟
@hssh:
dp آدمورا جواب نمی‌ده مثل همون گریدی میمونه
سلام به همگی! من یه سوال در مورد نحوه ی خوندن المپیاد کامپ دارم... لطف کنید هرکس اطّلاعی داره جواب بده.
چقدر احتمال داره که خودمون _بدون معلم_ المپیاد بخونیم و بتونیم مرحله ی دوم قبول شیم؟ کسی هست که بشناسید با چنین شرایطی قبول شده مرحله دوم؟!
بدون معلم کسی هست که قبول شده ولی برای سال‌ها پیشه (اینطور که من میشناسم) البته اگه برای شما کسی هست که کمکت کنه چی بخونی و چه جوری بخونی خیلی عالی؛ البته شاید دوره ضرر ببینی.
۰۸ مهر ۹۲ ، ۲۱:۱۲ علیرضا محمودی
امکانش هست واسه dp ایش یه راهنمایی کنید ؟ :)
۱۰ مهر ۹۲ ، ۲۲:۵۲ علیرضا محمودی
نیست ؟ :-s
سلام.
من یه سوال اشتم
برای این سوال نگفته که چند تا بازه می خواد بده
چی کنم ؟

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی