المپیاد کامپیوتر و برنامه‌نویسی

آزمون

شنبه, ۵ مرداد ۱۳۹۲، ۰۹:۲۰ ب.ظ
سلام بچه ها

ضمن تسلیت شب ضربت خوردن مهربون ترین پدر دنیا


قرار بود براتون سوال های برنامه نویسی قرار بدیم هر هفته ، برای قبولی در مرحله 3 لازم نیست هفته ای 10 20 ساعت برنامه نویسی کار کنید ، و اگه از الان هفته ای دو تا کد بزنید ان شا الله به راحتی در مرحله 3 قبول خواهید شد .
من هم ان شا الله هر هفته دوتا سوال بهتون پیشنهاد میدم
سوال اول این هفته
سوال دوم این هفته

مطلب بعدی اینکه قرار است سایت جی‌پک آزمونی بگیره برای اطلاعات بیشتر میتونید به این سایت مراجعه کنید .
و مطلب آخر اینکه امسال آزمون مرحله اول موسسه رزمندگان با سال های پیش فرق داره و کیفیت سوال ها بالاست نسبتا ، به شما توصیه میکنم برای محک زدن خودتون و مقایسه خودتون با بقیه دوستان در این آزمون شرکت کنید .

موفق باشید بچه های گل و مارو هم از دعای خیرتون توی این شب های عزیز محروم نکنید
یا علی

نظرات  (۳۲)

خیلیییییییییی ممنووون :)

یه سوال تو جاج میشه اینارو سابمیت کرد دیگه نه؟؟؟؟؟
havasaam nabuud ina soalaye pe has bebakhshiid :)
۰۶ مرداد ۹۲ ، ۰۰:۳۹ پدرام شاکری نوا
سلام،
اگه می‌شه یه سؤالایی بذارید که در دسترس ما نباشه یا لااقل دسترسی بهشون سخت‌تر باشه. آخه سؤالای پروجکت اویلر رو که همه می‌شناسن و می‌تونن خیلی راحت شروع کنن به حل کردنش و برن جلو... معرّفی شما می‌شه فقط یه انگیزه.
مثلن خودتون اگه زحمت بکشید هفته‌ای فقط یه سؤال طرح کنید واسمون، هم این که ما با ایده‌های جدید آشنا می‌شیم، هم این که ما شما رو دعا می‌کنیم و هم این که این وسط ذهن شما در زمینه‌ی برنامه‌نویسی گسترده‌تر می‌شه و قوی‌تر می‌شید.
با سپاس
پاسخ:
سلام
تو اینترنت بینهایت تا سوال وجود داره و لازم نیست من سوال طرح کنم ، من راهنمایتون میکنم که سوال های خوب و به درد بخور رو حل کنید :)
۰۶ مرداد ۹۲ ، ۰۰:۴۹ پدرام شاکری نوا
سلام،
اگه می‌شه یه سؤالایی بذارید که در دسترس ما نباشه یا لااقل دسترسی بهشون سخت‌تر باشه. آخه سؤالای پروجکت اویلر رو که همه می‌شناسن و می‌تونن خیلی راحت شروع کنن به حل کردنش و برن جلو... معرّفی شما می‌شه فقط یه انگیزه.
مثلن خودتون اگه زحمت بکشید هفته‌ای فقط یه سؤال طرح کنید واسمون، هم این که ما با ایده‌های جدید آشنا می‌شیم، هم این که ما شما رو دعا می‌کنیم و هم این که این وسط ذهن شما در زمینه‌ی برنامه‌نویسی گسترده‌تر می‌شه و قوی‌تر می‌شید.
با سپاس
سلام ... اگه می شه لطفا خودتون سوال بزارید . همین !!!
(و این که من تو وبلاگم از این به بعد سعی می کنم هر روز یه سوال با جاجش بزارم ... هرکسی سوال خواست بیاد ! :D )
پاسخ:
سلام
به جواب نفر قبلی رجوع کن
ازمون مرحله اول رزمندگان کی هست ؟

پاسخ:
آبان
اگه میشه آموش هارو هم بیشتر کنید مثلا توابع کتابخون ای بیشتری آموزش بدید. 
سلام. خیلى ممنون فقط یه سوال:
من شنیدم سوالاى pe رو بهتره که به ترتیب حل کنیم.
الان من 20 تا بیشتر نزدم بعد یه هو بیام 49 رو حل کنم اشکال نداره؟!
پاسخ:
سلام
سوال های pe توش سوال های بدون فایده هم زیاده پس لازم نیست همشو حل کنی
@rezasi addresse webloget?????????????

شرعاً حرام است :)
هستش دیگه ... ولی چون حالا خواستی می گم : http://4learn.blog.ir/
:D
:P
من سوال اول رو حل کردم اما با یه کد خیلی کثیف!
ابتدا تمامی اعداد اول چهار رقمی رو پیدا کردم و بعد از هر عدد ارقام رو ریختم تو ست!و بعد اگر ست دو تا مساوی میشد می دیدم اون عدد سومیه که باید در میاد یا نه .البته فقط یه حالت دنباله بودن رو چک میکردم چون تو برنامم هر کدوم چندد بار چک میشد و در واقع برای هر دنباله موجود دو تا چاپ می شد.روش بهتری نداره دوستان(و البته آقای عبدی)؟
این کد من هست(چطوره؟):

به بالایی : برای این که جایگشت هم هستن یا نه ... من اومدم از سورت استفاده کردم ... یعنی ارقامو جدا کردم و بعد مرتب کردم و چک کردم که با هم برابرن یا نه !  اینم کدم که البته 2 سال پیش نوشتمش :D
http://paste.ubuntu.com/5925399/
پس از تحقیقات فراوان(!) کاشف به عمل اومد که یه تابع برای مشخص کردن این که دو تا آرایه جایگشت هم هستن یا نه وجود داره برید اینجا : http://www.cplusplus.com/reference/algorithm/is_partitioned/
البته خیلی تفاوتی ایجاد نمی شه ... :D

۰۷ مرداد ۹۲ ، ۲۳:۲۲ پدرام شاکری نوا
راستی نظر دومم رو اشتباهی گذاشتم، می‌تونید بردارید :)
من این دو سوال رو حل کردم بالاخره .به نظرم هر دو سوال قشنگ بودن و امیدوارم آقای عبدی به این کار خوبشون در وبلاگ ادامه بدن!
@RezaSi
اولاً اون تابعی که گفتی کلاً یه کار دیگه می کنه.میاد چک می کنه یه آرایه نسبت به یه تابع خاص که بهش میدی دو تکه هست یا نه یعنی تا یه جاییش اون تابع براش true بده و از اونجا به بعد false بده.
دوماً فقط تو C++11 وجود داره که هنوز هیچ جا به رسمیت نمی شناسنش.
سوماً : موهاهاها.
۰۸ مرداد ۹۲ ، ۰۰:۴۸ سید علیرضا رضایی اصل
دوستان من تو برنامه نویسی و الگوریتم ضغف دارم این سوالو هم حل کزدم نظر بدین راهم چظوره
سوال 47:
اول میام اعداد اول زیره 1 میلیون رو پیدا می کنیم (با دو تا فور تو در تو و یه ازایه بولین 1 میلیونی )بعد همشونو میریزیم تو یه وکتور .
بعدش یه آرایه یک میلیونی به نامه d میگیریم دیگه میگیریم که تعداد توع های فاکتور های اول هر عدد رو مشخص میکنه (گلوبال میگیریمشون که اول کار همشون 0 باشن)
بعدش از اعداد اولی که پیدا کردیم استفاده میکنیم و هر دفعه برای هر کدومشون تمام  مضاربشون رو یه دونه اضافه میکنیم.
سپس اولین 4 تایی رو پیدا میکنیم که دی همشون 4 باشه.
کدش هم میزارم ولی اینجا چون قاطی میشه پس اول تو نت پد کپیش کنید بعدش بخونیدش
#include<iostream>
#include<vector>
using namespace std;
const int had=1000000;
int d[had];
bool mark[had];
vector <int> v;
int main(){
mark[1]=mark[0]=1;
for(int i=2;i<had;i++) if(mark[i]==0){v.push_back(i);
for(int j=i;j<had;j+=i){if(j>i) mark[j]=1;
d[j]++;}}
for(int i=2;i<had-3;i++) if(d[i]==4&&d[i+1]==4&&d[i+2]==4&&d[i+3]==4) {cout<<i;
break;
}
return 0;
}

۰۸ مرداد ۹۲ ، ۰۰:۵۳ سید علیرضا رضایی اصل
عدش از اعداد اولی که پیدا کردیم استفاده میکنیم و هر دفعه برای هر کدومشون تمام  مضاربشون رو یه دونه اضافه میکنیم.
منظوزم این بوده که d هاشون زو یه دونه اضافه میکتیما
به موهاهاها : راست می گی ... چه اشتب ضایعی کردم ... خودم هم یه لحظه شک کردم ... چون تا اونجایی که می دونستم فقط یه چیز برای جایگشت وجود داشت اونم next-permutation بود  ... (که برای تعیین جایگشت بعد از این جایگشته !!) ... بازم عذر به خاطر اطلاع رسانی غلط ! :D

راجع به C++11 هم اطلاعی نداشتم ... مرسی از اطلاعاتت !

سوما هم موهاهاهانگو ... می ترسم ... الآنم ساعت 2 شبه ! :P 
ما بالاخره نفهمیدیم برنز کات افتادیم یا نه. قراره کمیته تصمیم بگیره؟
پاسخ:
به گروپتون میل شده دیگه
برو اونجا نگا کن
اینم کد من برای سوال ۴۹. اگه خواستین این راه رو هم ببینین:
خب برنز شدم.
دلداری چیزی میدین:D ؟
پاسخ:
دلداری چیه ؟؟؟ فرض کن مرحله 3 قبول نشده بودی الان اگه بت میگفتن یه برنز داری و اینهمه سهمیه کنکور به هممون شیرینی میدادی ، همین که تو دوره بودی و کلی چیز یاد گرفتی کلی ارزش داره
همیشه موفق باشی نوید عزیز
@ navid
avalan ke lotfan email o shomareto too group bezar
dovoman
deldari nemikhad. alan ham sahmiye ina ro dari ham ye vaght e khub bara konkoor ;)
پاسخ:
همین علیرضا که میبینی اینطوری داره صبت میکنه تا دیرو داشت جان به جان آفرین تسلیم میکرد
۰۹ مرداد ۹۲ ، ۲۲:۴۱ ابوالفضل اسدی
نوید من تو رو خوب میشناسم. بچه‌ای هستی که خودتو سریع جمع و جور می‌کنی و کنکور رو خوب میدی.
تازه سهمیه هم داری. شمارتو برام میل کن یه چند کلامی تجربه می‌خوام در اختیارت بذارم :)
ضمنن فردا که نتایج کنکوری‌های المپیادی بیاد، می‌تونه بهترین دلداری برات باشه
پاسخ:
دقیقا
شما در معرض شیرنی هستی
زیاد جدی نگیرین!
شوخی کردم بابا!
همه هم اینو میگن که هر موفقیت یا شکستی تاثیر کمی روی زندگی آدم میزاره.
جدا از این من که طلا نمی شدم . خوب شد ۲ ماه زودتر کنکورو شروع می کنم.

آقا یکی بیاد به من دلداری بده....من که روزا بیکارم و فقط میتونم به فکر اشتباهات و سوتی های مسخرم توی امتحانا باشم!همه میگن دوباره استارت بزن...منم اولش همین فکرو میکردم ولی واقعا به همین آسونیا هم نیست دوباره استارت زدن!این همه توی سال کد زدم و آخرش بدترین نتایج رو تو امتحان های عملی گرفتم......
آخه چرا...
@codeforces
اولا که تو دومی! آقای فیاض بخش رو نیگاه کن .دوم مرحله ۳ قبول نشد . امسال داره با شروین و علی رقابت می کنه!
دوما این که همه فهمیدن اسم واقعیتو!
سلام نمیدونم اینجا جاش هست یا نه ولی یه سوال . حل المسایل کتاب داده ساختار ها و مبانی الگوریتم ها وجود داره ایا؟؟؟؟ من چه جوری بفهمم تمرین هاش رو درست حل کردم ؟؟؟ 
ممنون
@navid
تتریس هم فراموش نشه  :دی
با این همه تمرین یه رکورد جهانی می تونی بزنی
۱۰ مرداد ۹۲ ، ۱۰:۵۲ ابوالفضل اسدی
کدوم شیرینی؟
سوت سوت سوت :-"
آیا راه دیگه ای جز سورت کردن و یا ست گرفتن برای فهمیدن این که دو عدد جایگشت هم هستند یا نه نداریم؟راستی آقای عبدی میشه سه سوال در هفتش بکنید؟البته اگر به نظرتون مشکلی نیست!

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی